Přečetli jsme pro vás – archiv knih 2011

Bod zlomu – Malcolm GladwellKniha měsíce: duben 2011

Bod zlomu – Malcolm Gladwell

Podtitul: O malých příčinách s velkými následky

Stalo se vám někdy, že jste se sami sebe ptali, jak je možné, že se některá informace šíří rychleji než blesk a jiná zapadne?, že některé zboží se prodává v neuvěřitelných množstvích, ačkoli to až zas tak velká kvalita a značka není?, že některá reklama zapůsobí jako nejlahodnější návnada a přitom nabízí úplně obyčejnou věc?, že velmi propracované detaily nakonec propadnou a jednoduché řešení si získá oblibu většiny?

Dalo by se pokračovat donekonečna výčtem všech podobných paradoxů. Je to zajímavé, možná nepochopitelné, ale je to tak. Zdánlivé maličkosti ovlivňují věci podstatné a mnohdy něco relativně podstatného má pramalý účinek.

Pokud vás zajímá, jak je to možné a co způsobí, že drobnost rozhýbe dav nebo naopak nad nějakou zásadní věcí nehne dav ani brvou, pokud sami hloubáte nad co nejperfektnější prezentací sebe sama či svého podniku a chcete vědět, co ovlivní úspěšnost vaší reklamy nebo co ji zařadí do odkladiště dějin, pak je kniha Malcolma Gladwella právě pro vás. Přečtěte ji celou a pak si vybírejte to důležité pro vás, pro váš byznys i pro váš život.

„Bod zlomu“ vás nenechá vydechnout a překvapivá rozuzlení zdánlivé zápletky donutí člověka nejen přemýšlet, ale nakonec se i sobě samému zasmát. Vracíte se k jednotlivým kapitolám a jenom kroutíte hlavou, jak to, že jste to nevěděli? Jak to, že vám tyhle souvislosti unikly?

Až projdete celou knížkou od začátku do konce, budete se dívat na svět kolem sebe jinak. Možná spatříte, že při správném načasování, ve správném okamžiku, na tom správném místě se věci dějí úplně jinak, než je obvyklé a většinou ve prospěch člověka. Budete Vy tím člověkem, kterému „půjdou karty“, protože víte, jak hrát?

Malcolm Gladwell a jeho „Bod zlomu“ je skvělé dílo, které otevírá oči, nutí dívat se jinak a už nikdy oči nepřivírat.


Kouzlo rétoriky – Jan PřeučilKniha měsíce: březen 2011

Kouzlo rétoriky – Jan Přeučil

Jestliže mezi vaše činnosti patří vystupování před publikem, není podstatné, kdo tím obecenstvem je a je-li vaším přáním přiblížit se svým projevem člověku, být srozumitelným, přirozeným a působit příjemně, pak vřele doporučuji knížečku Jana Přeučila „Kouzlo rétoriky“.

„Všichni, kteří ke své práci používají mluvené slovo by měli po všech stránkách mluvit dokonalou modelovou češtinou.“

Toto dílko je velmi povedené, naleznete mnoho moudra, chytrých a účinných rad, teoretických a hlavně praktických pomůcek a konkrétních cvičení. Naučíte se, jak odhalit slabiny ve svém projevu, jak tato místa posílit a proměnit v silný pilíř vašeho vystupování.

K praktickým nástrojům patří jazykolamy, rozcvičování mluvidel i něžný přístup k hlasivkám, když jsou přepracované.

Dozvíte se, jak je důležitá artikulace, tempo a rytmus řeči, důraz na jednotlivá slova, pestrost použitých slov. Odhalíte, jak jednoduše před vystoupením osvěžit hlasivky, co pít a čemu se rozhodně vyhnout, abyste své mluvení zvládli bez obtíží.

Slovo je nesmírně mocné a je umění naučit se slova správně používat tak, aby vyjádřila přesně to, co zamýšlíte říci. Jak ovládnout toto umění a tím výrazně vylepšit svůj slovní projev je cílem i schopností knihy Jana Přeučila „Kouzlo rétoriky“.

„Ať je naše řeč působivá, krásná a ať má náš vlastní osobitý šarm.“


Jak prodat neviditelné - Harry BeckwithKniha měsíce: únor 2011

Jak prodat neviditelné – Harry Beckwith

„Pokud prodáváte službu, prodáváte vztah. Klienti nedokážou objektivně posoudit vaši odbornost a odborné znalosti. Ale dokážou poznat, zda se cítí doceněni, zda se s nimi jedná jako s jedinečnou bytostí. Na vztahu se zákazníkem záleží. Ve většině případů právě tady potřebujete zapracovat.“

Kniha „Jak prodat neviditelné“ Harryho Beckwitha skvělým způsobem jasně, stručně, nekomplikovaně a výstižně odlupuje list po listu z rozvětveného stromu, který nese název „Služba“ a každý z těch lístků znázorňuje krátkou kapitolku s lekcí, jak budovat, vylepšovat, prezentovat, prodávat a měnit to, co člověk v rámci svého podnikání nabízí, aby jeho nabídka byla konkurenceschopná a s časem nezakrněla.

Stále je co vylepšovat a jak na to, se velmi čtivě dozvíte ze stránek právě tohoto díla.

„Schopný a přívětivý sólový konzultant přitáhne více zákazníků než skvělý, ale společensky neohrabaný odborník.“

Díky radám, které Harry Beckwith nabízí k tomu, abyste prodali svou službu, budete vědět, jak umět komunikovat, být si vědomi své ceny, být příjemní, dodržovat své sliby, umět se zviditelnit a mnoho jiného důležitého pro vaše životaschopné služby.

Poselstvím knihy „Jak prodat neviditelné“ je na prvním místě člověk jako klient, jako partner a naše vztahy, které odrážejí přesně jeho spokojenost s kvalitou našich služeb.

„Každý den usilujte o štěstí každého klienta; zlepšete realitu, zvyšujte kvalitu svých služeb.“


Bůh si přeje, ať jste bohatí – Paul Zane PilzeKniha měsíce: leden 2011

Bůh si přeje, ať jste bohatí – Paul Zane Pilzer

Pro ty, kteří pochybují a nevěří, že svět je plný zdrojů a možností a příležitostí, je kniha „Bůh si přeje, ať jste bohatí“ jedinečnou příležitostí, jak odhalit a porozumět všemu, co je pro člověka na světě připraveno. Je to ujištění, že nemusí mít nikdo obavy, že by se na někoho nedostalo.

Těm, kteří ví a rozumí zákonitostem vzniku a zániku, potvrzuje Paul Zane Pilzer ve svém díle znovu a znovu, že v každém čase lidského bytí jsou podmínky pro vývoj člověka nastaveny přesně tak, jak to právě potřebuje.

Tak, jak se s časem rozvíjí technika a je čím dál víc dokonalejší, technologie jsou složitější a člověk informovanější, dochází k zániku mnoha oborů a je možno sledovat, že člověk dostává strach. Ale to není nutné. Naopak. Zároveň se všemi změnami přicházejí nové pracovní příležitosti a rozvíjejí se odvětví, která tu ještě před nedávnem nebyla a ani nikoho nenapadlo, že by snad mohla vzniknout.

Jedno nahradí druhé, ale vše pokračuje dál. Pro člověka je to obrovská výzva nezůstat sedět, nezakrnět, ale pracovat na sobě a pak se přirozeně posune, je schopen přejít od jednoho k druhému a objevit souvislosti, které dříve neviděl.

Toužíte-li po ekonomickém úspěchu, věříte-li, že možnosti a příležitosti jsou všude kolem nás a jste-li ochotni pracovat na svém díle a zároveň na sobě samém, pusťte se do knihy „Bůh si přeje, ať jste bohatí“ od Paula Zane Pilzera. Pomocí duchovních i zcela racionálních příkladů vám pomůže s vašimi nápady a rozjasní vaši víru v bohatství kolem nás.

Stránky:  « předchozí  1 2 3